26 september 2011

Sitta själv

Helgen har varit lugn. Vi har myst här hemma, Alex var här igår och då hyrde vi film - Limitless, Hur många lingon finns det i världen och Nightmare on Elmstreet. Den första såg jag inte då jag höll på att sy under tiden - en mössa till Elias som levererades idag :) satt som en smäck. Lingonen tyckte jag var väldigt bra, fin film om fördomar och just nu tittar vi på Freddie <3

På måndagar går vi på babyrytmik i vanlig ordning. Jacob tittar i stort sett hela tiden bort mot bandspelaren där ljudet kommer ifrån eller kollar in de andra barnen. Idag var han dock trött så då låg han kvar på ryggen för engångskull :D När vi håller på att avsluta sätter jag Jacob upp, i vanliga fall tippar han med en gång och man släpper MEN nu satt han kvar :O Jag kunde inte riktigt fatta att han satt själv. Stolt <3

Efter rytmiken åkte vi med hem till Sandra och Elias. Vi tog en lagom lång promenad i det fina vädret och åt sedan lunch hemma hos dom. Mys dag helt enkelt.

Hemma igen så sov Jacob en lång stund och jag började sy på en lite elefant. Den är nästan klar nu, ska bara sy ihop vändningshålet. Den blev rätt söt om än lite sne ;) När pappa Anders kom hem från jobb fick ju Jacob visa vad han hade lärt sig idag. Han satt så fint en bra stund medan hans föräldrar sprang och letade fram kameran. Lyckades ta en bild med Anders mobil innan han tippade :) 4,5månad gammal, tiden flyger iväg och utvecklingen tar ett språng.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Hehe ja det är en rättså tuff sport! Jag har själv också tränat lite och tycker det är jättekul men svettigt :P
    Okej, var det på Fenix? Men kan man inte börja senare?
    Min kille har iallfall tränat en del på Fenix och det verkar vara ett bra ställe :)

    Kram Magdalena

    SvaraRadera