9 mars 2012

Ännu en tidig morgon. Det har blivit många sådana den senaste tiden men nu har jag börjat vänja mig och det känns inte lika jobbigt ha stiga upp. Fast idag var värre än tidigare, kl 4, yeah right... Lilleman hade bajsat och det säger ju síg själv att det inte är så trevligt att ligga och sova då, dock hann han ju bli "pigg" under tiden och inte ens en flaska hjälpte honom att somna om igen. Mina blå hade även hunnit med att morna sig så jag bäddade ner mig o J i soffan och tittade på Polar Expressen. Innan klockan 6 hade han somnat igen och jag väntade på att A skulle komma smygande från sovrummet (hans kl. ringer kl 6). Men där kom ingen så runt halv gick jag in i sovrummet och skickade upp honom så att vi kunde fortsätta sova i lugn och ro. Riktig morgon blev den 8.30, någon av våra underbara grannar började föra oväsen, eller deras hantverkare rättare sagt. Visst, klockan var rätt mkt men en förvarning hade inte skadat. Otrolig tur att Jacob inte har börjat sova i eget rum ännu, han hade aldrig vågat sova där inne igen om han hade vaknat till detta ljud. Han hoppade till och kramade sig fast på mig varje gång de började igen <3 fast inget ont som har något gott med sig,.. lite extra mys är aldrig fel ;)

Igår fyllde svärfar 50år. Det jag har lärt mig är att inte överlåta presentinhandling till 2 killar. Som tur var skulle jag ändå möta upp mormor i stan och hann kika runt lite. Men jag gillar att vara ute i god tid så hädanefter när A o Alex pratar presenter så kommer jag ta över direkt. Svärfar verkade i alla fall väldigt glad över sin present - stor ram med bilder på Jacob m.fl.

Nu ska vi snart iväg och simma, efter det blir det fredags handling och därefter fredagsmys. I morgon ska vi köpa garderober och ny tvbänk. Note to self: Ringa Putte!!!!
Så ska vi väl äntligen kunna komma i ordning även fast vi har några möbler kvar att inhandla. Men det blir en stor bit på vägen. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar