6 mars 2012

Dagens goda gärning...

Idag var vi uppe tidigt. Strax efter 7 ville Jacob gå upp så det var bara att masa sig upp från sängen. Men vad mkt man hinner med när man går upp i tidigt. Det är så skönt att vi äntligen har lyckats något sånär med rutiner så att han somnar runt 20 på kvällen och vi går upp allt mellan 7-8.30. Det är jag nöjd med :)

Som vanligt kämpar Jacob emot när ytterkläderna ska på, varför vet jag inte?! för när vi väl kommit ut är han hur nöjd som helst. När vi äntligen är klara med kläderna och går ut i trappen för att åka ner så fungerar inte hissen,... ÅÅHH... MEN hade jag nu bråkat med J för att få på honom kläderna så ska vi banne mig gå ut. Tur att det var lilla vagnen som var uppe i lägenheten och inte den stora. Slängde upp J på armen och skuttade ner. Behöver jag nämna att jag var varm när vi kom ner?

Vi traskade ner i dalen bort mot dammen och vilken tur vi (J) hade som mötte ett hunddagis med massa hundar på vägen. Ankorna (jag vet att det heter änder men där var andra ank-liknande fåglar också) var glada att se oss. Man hinner knappt stanna förrän de flockas omkring en och vill ha mat. Hungriga små fåglar. Idag bjöd vi dom på kokt ris som hade blivit över sen dagen innan - det gillade dom. När riset var slut sa vi Hej då till ankorna och gick bort mot centrum för att posta min ansökning samt köpa saft. På vägen dit hade J somnat i vagnen, han har inte riktigt vant sig vid att gå upp så här tidigt. När vi var på väg hem igen såg vi en liten tant som kämpade med en bal toalettrullar och jag erbjöd mig att ta den på vagnen åt henne. Vi skulle ändå åt samma håll och tanten blev jätte glad för hjälpen. Och det kändes väldigt bra för mig med.

Hissen fungerade som tur var när vi kom hem igen. Vi åt lunch för en stund sedan, nu leker J och förhoppningsvis somnar han sedan så att jag kan fixa klart i hans garderob, hänga upp gardiner och fixa lite annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar