21 februari 2012

Flyttkaos

I helgen gick det stora flyttlasset, alla våra saker flyttades till nya lägenheten utan våra sängar samt lite småsaker vi behöver under tiden vi bor kvar. Helst hade vi velat flytta allting, men eftersom bara sovrummen var klara och resten av lägenheten är upp o ner vänd gick inte det. Vi var förbi där igår kväll, köket är klart - bara luckorna som ska upp, och vardagsrummet var påbörjat. Vi håller tummarna för onsdag.

Sen är det "bara" flyttstädningen kvar,... finns inget tråkigare. och med min vanliga otur så lär Anders få jourjobb och jag får sköta hela städningen själv - med Jacob på armen.
Han har haft barnvakt tors-söndag och nu tycker hans mamma att det räcker med det. Jag vill inte lämna bort honom mer, men på torsdag är det tvunget då sängarna skall flyttas om det inte finns någon annan som kan hjälpa Anders att bära dom. Men jag vill ha J hos mig.

Just nu bor vi i en ekande nästintill tom lägenhet. Och det är så där. Vi har ingen stans att lägga upp saker som J inte får röra samt en massa småplock som ska med till nya lägenheten är kvar. Här är inte roligt att spendera dagarna med en klåfingrig liten pojk, så igår åkte vi till Äholm och umgicks med Sandra och Elias. Blev en promenad medan gossarna sov och sedan gick vi in i parken och tittade på djuren innan det var dags att köra hem igen. Idag hade vi tänkt åka till Maxi och handla lite, men eftersom min käre sambo tog med sig Ica kortet till Lkrona lär det inte bli av. Alla andra aktiviteter jag hade tänkt o roa oss med som tex. tropikariet lär ju vara överfullt med ungar som har sportlov - jag har ingen lust att trängas med alla andra när vi i stort sett kan gå dit när som. Såååå här sitter vi nu....

En promenad bara för att känns inte alls lockande just nu. Har ingen lust att bråka med Jacob när overallen ska på + att det är den tunga vagnen som ligger i bilen. Jag ville hitta på saker för att Jacob också ska få ha lite roligt och det tycker han inte att det är att bara sitta i vagnen (jo, kundvagnen på maxi tycker han är ganska festligt :p)

So, what to do? det får väl bli en brottningsmatch med lilleman så vi iaf kan gå ut och gunga en stund.

2 kommentarer:

  1. Även om det i början är jobbigt med flytten så är det väl samtidigt helt underbart att få pyssla om en ny lägenhet?! Jag älskar att flytta och fixa och pyssla! Helt underbart! Hoppas ni kommer trivas och får fint där! Kram Bella

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser jag framemot. Jag har så många tankar och idéer och det är jätte roligt att få ta tag i dom :)
    Dock har vi inte köpt alla möbler ännu vilket resulterar i att några lådor får stå kvar :/

    SvaraRadera