15 februari 2012

*fräs*

Yes, nu går det på rätt håll. Igår såg det mörkt ut, både jag och Jacob mådde rätt kasst igår. Snoret det forsade, hostade och nös om vartannat och min hals ömmade som aldrig förr. Men idag känns det bättre. Visst, våra näsor rinner ännu, lite hosta men min hals känns mkt bättre och jag känner mig mkt piggare likaså Jacob verkar vara ännu piggare idag.

Lilleman är på bushumör som vanligt, men just nu beklagar han sig väldigt över att han inte får smaka (äta upp) hudkrämen :/ Vilka bekymmer man kan ha som liten. Hela världen går under... enda tills han hittar något annat intressant.

Eftersom vi båda känner oss bättre idag ska vi se om vi kan få lite gjort här hemma. Tidigare dagar har vi bara slappat och tagit det lugnt. Flyttlasset avgår på lördag och då måste allt vara packat och klart. Det mesta är redo men vi har ju hamnat lite efter i planeringen.

Fick ett underbart samtal från försäkringskassan. I förrgår när jag skulle lägga in dagar, poppade det upp att min SGI kommer att omberäknas från de att barnet fyller ett år. Jag blev lite orolig att jag då skulle få lägsta summan eftersom jag nu inte arbetet. Hade massor av dagar kvar och fyllde då i för att bli av med dom innan han blev ett. TUR ATT FK RINGDE :D Det är efter Jacob har fyllt ett som jag måste skydda den genom att ta ut 5 dagar i veckan, fram tills maj spelar det ingen roll. Bad damen som ringde att makulera mina dagar så jag kan börja om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar