1 april 2012

lördag

Vilken tur att vi är friska. Vi gav oss iväg mot malmö med en gång på förmiddagen. Jag körde, i sällskap av mammas skiva - oftast sjungandes halleluja, medan mina gossar sov i baksätet. Vägarbete som vanligt och självklart just på den avfarten där jag skulle svänga av. försökte att väckabanders för att fråga om råd, han kör en annan väg och jag hade hellre kört den, men han ville inte vakna och hjälpa till. det gick bra ändå fram tills dess att jag började fundera på vart jag skulle svänga av nästa gång - har svängt av fel idigare men självklart kom jag inte ihåg om det var här jag körde fel senast eller om det var rätt. det var fel, men vi kom ändå fram till mormors hus tillslut.

Vi gick upp och fyndade lite på hennes vind, åt lunch ned blåbär till efterrätt vilket Jacob tyckte var supergott sedan fikade vi även lite (inte direkt efter varandra då såklart), ringde och skällde på tele2. jag försökte även lära mormor lite om hennes dator som hon köpte bara för att alla andra har en så då ville även hon ha en laptop :p Det blev en mysig stund hos mormor i vilket fall och jag fick även lite roliga böcker med hem.

Tiden gick fortare än vad vi väntade oss och när vi kom hem ugen var det bara att inom, byta om och åka iväg igen. denna gången bar det av in till stan och restaurang oasen för lite födelsedagsmiddag i efterskott för anders pappa. det var väl inte precis det optimala för mig som inte gillar sås och kladd o absolut inte barnvänligt. alex hade bokat bort för 6personer varav en barnstol men Jacob fick sitta en halvmeter från bordet för att foduegryta skulle stå där - undraa om de hade tyckt att en vuxen skulle göra likadant? jag hade ju tänkt att jacob skulle få äta själv men det gick ju inte alls nu. övrlag var det i alla fall en trevligkväll och jacob var jätte duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar