10 april 2012

Skit väder!

Dagen började lite senare än vanligt. Jacob har 3 tänder på väg ut och har sovit lite sämre de senaste dagarna och i natt vaknade han till runt kl 2. Jag hade ingen lust alls att sitta uppe och försöka natta om honom så han fick följa med in till vår säng direkt och där somnade han om utan ett ljud :p Jag vaknade vid 8 av en fot i ansiktet men gick väl upp strax innan 9 och Jacob sov än så passade på att förbereda frukost och göra vid mig i lugn och ro. När jag sedan tittade in i sovrummet för att väcka J låg han och filosoferade och gosade. Morgonmys är nog det bästa som finns. Jacob är helt underbart gosig när han precis har vaknat och blir så glad när han ser en.

Eftersom det har ösregnat i stort sett hela dagen har vi hållit oss hemma. Jacob har roat sig själv väldigt bra idag med hjälp av en ljushållare :S jag har svårt att se det roliga i den men han höll på att pilla med den och ljuset ett bra tag UTAN att stoppa det i munnen. Medan han lekte passade jag på att kolla upp förskolor i staden samt leta efter party artiklar inför J's stora dag. Han tog en sen middagslur idag och då passade jag på att klippa ut en mössa i mitt ytterligare förändrade mönster och mitt i det så kom Anders hem från jobb och vi började med middagen.

Vi är på jakt efter en låg skänk till vardagsrummet samt någon förvaring till hallen och i jysk var där en vit skänk på rea så efter maten åkte vi ner dit för att ta oss en titt. Den var lite i det minsta laget, tyvärr. Hade sett alldeles för klen ut invid vår nya stora tvbänk. I morgon hoppas jag på finare väder så att vi kan gå ut och leka, ev. blir det St.Anna också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar