15 november 2011

Min dag idag?

Jacobs första tand har blivit synlig. Bara så där. Det förklarar att han har varit lite extra gnällig de senaste dagarna. Vänster nedre är det som har tittat fram.  Dags att börja borsta tänderna.

Idag var vi på 6 månaderskontroll på Bvc. Den inkluderade det vanliga med vikt o längd och en massa annat som lyssna på lungorna och kolla att han kunde vissa saker tex. flytta ett föremål från den ena till den andra handen, följa med blicken på saker som faller och göra ljud ifrån sig. Det kan han ju och allt såg bra ut :) Det är bara svårt att fatta att han blir 6 månader, ett halvt år, det är helt ofattbart och otroligt svårt att förstå att på fredag är min lille prins så stor.

Efter Bvc besöket gick vi bort till Aleks och Lykke på lite mamma barn fika. Det var jätte mysigt och alltid lika kul att träffa barnen med mammor. Jag fick 2 väldigt trevliga telefonsamtal under tiden jag var där. Först ringer ett okänt mobilnummer men pratar in på telesvaret och det visar sig vara ett jobb jag sökte igår kväll och jag ska få komma på intervju :) här går det undan. När vi ligger på har jag ett sms från Anders där han ber mig ringa honom - så det gjorde jag med en gång och det visar sig att vi ska få komma på visning på en lägenhet på Elineberg. Dagen kunde ju inte varit bättre, det enda negativa var att intervjun är kl 13.45 så Jacob får följa med samt att visningen är 15.50 på fredag när vi går och simmar så Anders får simma och jag ska på visning.

Ikväll ska vi äta Chicken Tikka Masala till middag, gotti gotti. Så vi ska snart förbereda :)

2 kommentarer:

  1. SV: hej, nej Actic har inte baby/barn sim. Jo, för de äldre på simskola har de, men inte våra "små". Tyvärr. Kommer inte ihåg vad stället hette men det var en bit ut.

    Kul att lillens tänder börjar komma upp. 6 månader går snabbt. Tro det eller ej. Han var ju i stort sätt ny när vi fick träffa honom första gången :D Åhh, mums Chicken tikka masala är bara så gott! Min stora älskling älskar det såå! Ha de bra gumman Kram

    SvaraRadera
  2. SV: Hej Cornelia! Ja Lussebullar är väl bara underbart gott och de blev supergoda och söta :D Grimm idag??? Men det var ju nytt avsnitt igår! Eller du laddar hem??? Jag följer på tv :D Kramar ps: Chicken tikka Masala är ju bara så underbart gott :D

    SvaraRadera