3 maj 2012

Jordbodalen

På andra sidan dammen skymtas en rätt nybyggd, färgglad lekplats som jag länge tänkt att vi skulle gå bort till och idag var det dags. Typiskt var att såklart idag så var massa förskolebarn där och lekte så vi blev inte långvariga. Vi gick ner till dammen igen och hälsade på ankorna. Höll lilleman i handen och han gick så fint under hela tiden vi var ute, han fick styra så det blev fram och tillbaka några gånger men vad gör det. Lagom till lunch var vi hemma igen, Jacob fick mat och sen var det sovtime för honom och balkongtid för mig.

Kryddorna planterades i äppellådan. Oregano, dill, persilja och gräslök är vad jag har än så länge. Dillen är dock väldigt hängig efter Anders omilda behandling igår. Men jag hoppas att den hämtar sig snart. Jag sådde även lite smultron och städade sedan undan på balkongen. Kort där efter vaknade Jacob för lite mellanmål och sedan gick vi ner på lekan där Mamma och AndersS väntade. Det var jätte varmt på lekplatsen men Jacob satt fint och lekte med spann o spade så jag kunde njuta lite av solen.

I morgon är det sista simningen för Jacob. Vi ska inte fortsätta efter sommaren utan det får bli bad på egenhand och simskola när han blir lite äldre istället. Men det är skönt att han är van vid vatten nu inför sommaren så att vi kan bada :) Gissar på att vädret kommer att hålla i sig även under helgen, både bra och dåligt. Det är ju härligt att kunna vara ute länge, fixa på balkongen och sånt där men jag hade ju behövt sy lite sommarkläder till Jacob och det är ju inget roligt att sitta inne och sy när vädret är så fint. Men vi får se vad vi hittar på, har en del idéer till balkongen men det får ta sin tid att fullfölja dom.

Här skulle det kommit lite bilder men som vanligt vill det aldrig fungera :( Provar igen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar