8 maj 2012

Ont som f*n

Det fick bli ett akutbesök hos tandis idag. Har jätte ont i munnen, det började redan i fredags och jag har skit ont i vänstra kinden samt delar av tandköttet. Kinden är svullen och det känns som att jag är bedövad och att den hänger. Det börjar vid visdomstanden där uppe, men är bara lite öm vid den och det förklarar inte kindsmärtan. Men eftersom det inte gick över/blev bättre under helgen utan snarare värre så blev jag lite rädd att det kunde vara något allvarligt (vill inte riskera att tappa alla tänder) så var det lika bra att ta modet till sig och få en tid för en koll.

Det är fortfarande lite osäkert på exakt vad det är som orsakar mina besvär men troligtvis är det en kombination av att visdomstanden trycker på samt muskelspänning pga klickande käke. Tar ett problem i taget och börjar med visdomstanden. Ska skölja munnen med corsodyl, känner jag att det blir bättre ska jag fortsätta i en vecka annars ska jag tillbaka till tandis, likaså om jag inte märker förbättring redan i morgon eller om det blir sämre ska jag dit igen. Jag hoppas att detta hjälper, annars vet jag inte vad som kommer att ske. Kommer nog ändå vara tvungen att dra ut denna tanden då det inte finns så mkt plats till den :(

Tur man har frisktandvård i alla fall - annars kunde detta blivit dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar