13 maj 2012

Skånes Djurpark

Börjar med en liten uppdatering om min tandhälsa. Corsodylen hjälpte, svullnaden i kinden försvann under onsdagen och smärtan likaså. MEN nu hade jag istället fått ont längs hela tandköttet där nere och vit beläggning... Läste igenom bipacksedeln samt googlade om corsodyl för att försöka bli lite klokare på vad som nu hade uppkommit. Jag ringde tandis för att rådfråga och fick bekräftat vad jag redan trodde (biverkning/allergisk reaktion). Den vita beläggningen övergick sedan till massa vita blåsor. Mysigt med frätskada i munnen ;)

Det var bara att bita ihop. I fredags var det planerat för en utflykt till Skånes Djurpark tillsammans med familjen Petterson/Larsson. Väderprognosen var osäker men vi hade tur, det kom bara en liten skur lagom till när vi satt under tak och sedan kom solen fram. Där var inte alls mkt folk så vi slapp trängas, vi hade tagit med oss korv att grilla och innan vi satte igång med det passade vi på att gå in till djuren i barnens zoo och hälsa på. Jätte söta lamm och pratglada får, ett lamm kom även fram och smakade på våra kläder. Jacob var mer intresserad av hönsen och den stora tuppen men när personalen stannade till med golfbilen utanför hagen reagerade alla fåren - det var dags för mat och vilken fart de fick. Jätte roligt att se. Tror nog att våra pojkar hade en rolig dag. På kvällen när vi kom hem hade Jacob energi som aldrig förr och gick jätte mkt på egenhand :O Stora killen <3

I lördags ställde jag klockan och var uppe innan tuppen. Jag skulle med Sandra till Puma för lite shopping som var värd sin tidiga timme och kö i blåsten. Det blev lite skor och träningställ bland annat. När jag kom hem igen möttes jag av en glad liten gosse som var på bushumör. I övrigt blev lördagen en seg dag, som söndag annars brukar vara och vi gjorde inte särskilt mkt.

Idag hände det desto mer, när vi var klara med tvätten åkte vi in till knutan för att fixa busskorten. Anders hade problem senast han skulle åka med att det inte var pengar på korten men enligt Skånetrafikens sida skulle där vara pengar på iaf det ena som jag hade registrerat. Det visade sig att jag hade fått tag i något annat kort så kvinnan i kassan spärrade det registrerade kortet och förde över pengarna på ett nytt. Vi gick en runda i stan och tittade i de få affärer som hade öppet innan vi åkte hem igen. Under eftermiddagen åkte vi till Väla då Alex undrade om vi ville träffas och käka, inte tackar man nej till gratis middag ;)

Orkar inte tömma kameran ikväll men när jag har gjort det ska jag lägga upp lite bilder här från vårt besök i Skånes Djurpark.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt med tänderna men tur att ni bara fick lite regn på er på skånes djurpark!!! Konstigt med tågkorten men skönt det gick att lösa!Längtar efter bilderna!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Är det inte dags att uppdatera din header??? Lite mer nya bilder kanske?? Säg till om ja ska fixa ;) Kram Bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har du nog rätt i :) Jag återkommer om det Bella! Kram

      Radera