9 juli 2012

pencillinkur

Har idag genomfört det snabbaste tandläkarbesöket någonsin. Jag var där i god tid som vanligt ca 30minuter innan det var dags för mig. Ensam i väntrummet. En sköterska kommer ut och frågar om det är jag som är Maria, nepp, några minuter till går och de kommer ut och frågar efter Amanda, ingen Amanda där så jag får komma in 20min tidigare. Jag kan knappt öppna munnen när tandläkaren ska ta sig en titt, men hon behöver bara snabbt in med spegeln för att se att det är infekterat vid visdomstanden och konstaterar att det blir penicillin utskrivet. 10.55 tog jag nummerlapp på apoteket, varav det besöket tog mer än dubbelt så lång tid som allt annat.

Åker hem till mamma där jag lämnade Jacob tidigare under förmiddagen. Han har haft super kul och busat med sina kusiner som också varit där. Mamma bjöd på sina goda pannbiffar som jag i stort sett får sörpla i mig. Ont har jag, värre blir det efter maten och jag får ta två värktabletter för att kunna stå ut med smärtan.

Nu känns det bättre. Hoppas att pencillinen verkar snabbt. Ska äta det i 10 dagar och sen ska jag återkomma för att dra ut tanden. Det är jag nervös inför men det lär ju bli bättre utan den kvar i munnen.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra med din kur och att det går bra med att dra ut tanden sen! Kram

    SvaraRadera