30 januari 2011

Kalas och pärlplattor

Blev väckt kl 04.14 i natt av en liten vildning i magen. Som h*n vred och vände på sig där inne. Kändes riktigt roligt och väldigt tydligt även på utsidan på magen.
Har sovit riktigt dåligt hela natten, foglossningen har stört mig enormt och har inte haft så ont tidigare.
Kunde knappt gå på morgonen när jag steg upp och fick stödja mig mot en stol för att kunna ta mig ut från sovrummet. Pest och pina, längtar tills sjukgymnast besöket.

Anders och jag åkte runt lite i affärer under förmiddagen. Kl 14.00 var det dags för kalas för Sebastian som fyller 6 år den 2 februari. Stora killen. Han verkade nöjd över sin presenter och det bjöds på god mat, Spagetti och köttfärssås slår aldrig fel. Fick även god hemmabakad efterrätt.
Var ett mkt trevligt kalas och alltid kul att träffa släkten. Mormor hade med sig ett par lila pulsvärmare som hon hade stickat åt mig, så jag fick också en present.

Den mesta delen av kvällen har ägnats åt att lägga pärlplattor. Jag gillar att pyssla och detta är bara ytterligare ett sett att aktivera de delarna av hjärnan. Har börjat göra glasunderlägg, än så länge har vi två super mario svampar samt ett spöke klart. Man blir lite trött i huvud och kropp om man håller på för länge. Men det är väldigt roligt så jag har beställt hem ett starterkit med PhotoPearls. Blir lite mer avancerat om man kan göra om foto till pärlor och man kan göra fina tavlor av det.

I morgon ska jag jobba kväll så hinner kanske med att göra några underlägg till, dock har jag tänkt att plugga teori, vilket jag så väl behöver annars lär jag aldrig få mitt körkort.
Själva körningen går framåt hela tiden så det mesta hänger nog tyvärr på teorin och jag vill verkligen inte kugga. Vill helst ha körkortet innan barnet kommer så får ta och lägga på ett kol nu.

Nu ska jag göra vid mig och bege mig in i sovrummet för lite tv tittande och så småning om sömn.
Hoppas på att jag får sova ordentligt i natt.

Sweet Dreams

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar