3 mars 2011

Bm besök och Fynd

Hade tid hos Bm kl 10.30. Dock har min ordinarie Bm slutat för att opereras och jag skulle få komma till någon annan. Det hade blivit något fel med tiden för i deras papper stod det 11.30. Ledsen blev jag för att spenderat onödig tid med att sitta och vänta. Gick en sväng på stan och köpte två linne bodies på Åhléns, perfekt till sommaren. Besöket hos Bm gick bra. Bt 110/60, Hjärtljud 150slag/min och Sf mått 32, vilket är ganska mkt och jag har hoppat upp på den översta kurvan. Min förra Bm sa att om det hoppade så mkt så skulle jag få göra ett tillväxt ultraljud men det verkade inte så med denna?! Får hör efter på nästa besök.
Tackar ju inte nej till att få se den lill* en gång extra. Den har även vänt sig neråt, huvudet är nere i bäckenet men inte fixerat. Jag hoppas ändå att den stannar på det hållet.

Efter att jag hade varit hos barnmorskan tog jag bussen hem till Familjen Löfstedt. Blev lite bus och mat för min del, innan de skulle sova middag. Sjuklingen var lite piggare idag, dock märktes det tydligt på honom att han inte mådde riktigt bra. Tiden flög på ganska snabbt för helt plötsligt var Anders där för att hämta mig.

Babyland hade kampanjkväll, 19-21 idag. Babybjörn Active bärsele för endast 599kr (halva priset :D ) inhandlades samt nappflaskor som förebygger kolik 99kr för 2 pack (vi köpte ju såklart två) och en resesäng till mamma. Allt vi handlade kostade mindre än vad bärselet hade kostat till ordinarie pris.
Det krävdes dock att vi stod och frös i 30min innan vi kom in för att få det vi ville ha och sen blev det att köa ungefär lika länge för att komma ut. Men då slapp vi frysa i alla fall.

I morgon är det föräldrarutbildning 8-9.45, sedan blir det nog att äta lite lunch innan Anders ska tillbaka till jobb och jag ska till Ättekulla för att sedan köra till Malmö med mamma. Ja, JAG ska köra. Lite läskigt men bra övning. Vi ska hämta Mormor från sjukhuset, hon blev opererad den 28 februari och får komma hem i morgon. Ska bli kul att träffa henne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar