15 mars 2011

v33

Var ett tag sedan jag skrev här, har i stort sett glömt allt som har hänt sedan mitt senaste inlägg. Minnet är bra men alldeles för kort. Det var ju just därför som jag startade en blogg för att kunna skriva ner allt som jag vill minnas. Så bra gick det med den planen. I alla fall, igår gick jag in i v33. Veckorna går snabbt men det känns ändå som att tiden går i slow motion. Jag hade tid hos Bm idag kl 10.15, efter 45 min orkar jag inte sitta och vänta längre utan går bort i receptionen och frågar varför ingen har kommit än. Det visar sig att Bm är hemma med sjukt barn och de har flyttat min tid tills på fredag - utan att meddela mig. Tack för den! Det är inte första gången detta händer, börjar bli riktigt trött på det. Vill ha tillbaka min förra Bm, hon ringde iaf och meddelade en om tiden behövde ändras samt hon kom i tid så jag slapp vänta i en evighet.
Hela min dag är förstörd. Har stor lust att byta Bm mottagning men samtidigt så ligger denna bäst till.

Har börjat förbereda förlossningsväskan lite grann. Det skadar aldrig att vara ute i god tid och bebisens kläder kan ju lika bra ligga i väskan som i hyllan (har sorterat ut det den ska ha på BB). Det svåraste är nog vad jag ska ha med mig. Än så länge har ett par sköna mysbyxor, underkläder samt en lång tröja åkt ner, samt har förberett necessären med diverse hygienartiklar. Vad mer kan behövas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar