23 augusti 2011

Äholm

Under förmiddag tog vi det lugnt här hemma. Massa mys och bus i soffan. Jacob är så rolig, pratar hela tiden och är i stort sett alltid glad - aldrig långt ifrån ett leende.

Jag fick ett paket i brevinkastet, från Mrs Bao :) band och klämmor till napphållare. Var genast tvungen att göra en och nu fick jag det svart på vitt att min maskin har gett upp :( den kunde inte ens sy en raksöm utan att kludda och göra det knutigt på undersidan :( förhoppningsvis hjälper det att stort städa den. Sorgligt annars, vill ju inte behöver köpa en ny vanlig maskin, utan en overlock. För som vanlig maskin duger denna bra så länge den fungerar.

Runt 14 tiden körde vi mot Äholm för att träffa Sandra och Elias, en promenad i hembygsparken var planerat men det blev istället en tur i city då Sandra skulle kolla efter en mössa till Elias. Jag tänkte vara vänlig och höra med min syster (som jobbar i äholm) ifall hon ville ha skjuts hem men just idag hade hon slutat tidigt. Det blev en glass i den lilla parken innan vi fortsatte. Jacob snackade för fullt i vagnen hela tiden :) pratglad unge. Han somnade när vi närmade oss bilen och sov sen på vägen hem också, vilket var helt perfekt ur matsynpunkt.

När vi kom hem åkte Anders och handlade, jag förberedde middagen som bestod av baconlindad laxfilé och cous cous, det blev riktigt gott. Inte hade jag kunnat tro att bacon och lax kunde bli så gott ihop. Jag håller på för fullt att rita mönster, över hela köksbordet, men snart klar och det är tur. Köksbordet ska skruvas ner för i morgon kommer det folk för att fixa köket. Sjävklart så börjar dom här i morgon, strax efter kl 7 :O wiie... blir att gå upp 6 i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar