3 augusti 2011

En tur i Pålsjö skog

Jag har varit riktig flitig idag. Inte alls likt mig ;) haha, inte när det gäller hushållsarbete i alla fall. Jag har förberett dumlemoussen som jag ska vispa ihop i morgon till min provtårta, diskat, klippt lite mönster delar och jag hann även sy en dregglis, men Jacob vaknade mitt i och den blev slarvigt ihop sydd. Det blev självklart en massa mys med lilleman också. Jag ställde mig framför spegeln i hallen med honom och han tittade fundersamt på den andra bebisen. Först försöket han få tag i spegelbilden med handen, skrattade lite och slog ser ner blicken och log kärleksfullt - jag tror att han tyckte att det var en riktig snygging ;)  och det har han ju rätt i.

Klockan två gjorde vi oss redo för att ge oss iväg. Vi gick bort mot kiosken vid Pålsjöskog där vi mötte upp Sandra, Elias, Sandras mamma och systerdotter. Det blev en härligpromenad genom skogen, fika på våffelstället och sedan gick vi bort till krematoriet för att mata ankorna. Jacob och Elias fick komma upp och titta på varandra och båda två sken som solar, de log med hela ansiktet när de såg på varandra. Jätte gulligt :) trodde inte att de kunde vara så intresserade av andra barn redan. Även ankorna var ganska intressanta. Vi gick genom skogen på vägen tillbaka och skildes åt vi kiosken igen.

Väl hemma blev det lite slappande, matlagning och nu ikväll sydde jag en mössa men klantade mig lite tyvärr så den blev lite "skrynklig". Man lär av sina misstag. Jacob sover sedan en timme tillbaka så när Anders kommer ut från duschen ska vi kolla på en film och mysa :)

I morgon ska jag på mammaträff. Det ska bli jätte kul. De andra har dock redan träffats innan men det ska nog gå bra ändå. Men är lite nervös.



1 kommentar:

  1. Ähh var inte nervös! Vi är snälla :D Jätte kul dag ni verkar haft! Pålsjöskog är fin fin!!! Sov gott kram

    SvaraRadera