2 augusti 2011

I natt var Jacob inte lika givmild med timmarna. Det var som vanligt igen, kanske kände han på sig att det var semester innan och det var därför han sov länge? Vem vet.
Han vaknar i vilket fall ändå tidigare än vad han gjorde innan. Fick en extra lur idag till 7.30 iaf så jag var nöjd. Jacob somnade ingen 2 timmar senare, tyvärr har jag då redan hunnit bli för pigg för att somna om. Men jag fick då gott om tid på mig att rita, klippa och nåla ihop lite mönster delar. 2 mössor, 2 dregglisar och två näsduksfodral. Perfekt när man blir sysugen, slipper man det tråkiga förarbetet, bara att ta delarna och sy :D

När Jacob sen vaknade åkte vi till Väla. Det började med ett mål mat för Jacob och sedan även lite lunch för mig med innan det blev lite shopping. Hittade bla. en jätte fin "onepiece" till Jacob samt en färgglad body till Jacob på Lindex. På Kappahl handlade jag lite som jag ångrade mig senare som fick åka tillbaka. Men ett 2 pack pjamas och 2 par strumpor fick vara kvar.


Monster i rumpan
"Onepiece", hamnade visst upp å ner :S


Tyckte att denna var så söt :)
Innan vi körde hem blev det en tur inom Grizzly, (som egentligen var anledningen till att jag åkte mot Väla) för att köpa pellets till Theo. Lagom till vi kom hem var Jacob trött igen och somnade. När han vaknade busade vi på täcket på golvet och medan jag går på toaletten vänder sig Jacob från mage till rygg :D STOLT MAMMA! Synd bara att jag missade det, men han visade mig sen vad han kunde. När videokameran åkte fram ville han dock inte visa :p Men fick mkt prat och skratt på film.

Det blev ytterligare en tur på väla för att lämna tillbaka kläderna när Anders kom hem från jobb och sedan Maxi. Snart är det dags att gå och lägga sig.

1 kommentar:

  1. Vet inte om det är samma, men vi har också varit på väg att köpa den one piece! De har mycket fint med monster på lindex nu :D Är Theo kaninen?? Gulligt! Åhh grattis till "nästa steg" hehe! Kram

    SvaraRadera