9 augusti 2011

Nål o tråd

Det blev en tur ner till stan, efter regnet trodde jag. Det var ljust och fint när jag steg på bussen även när jag anlände till stan. På bara några minuter öppnade sig himlen. Hann precis stiga in i tygaffären innan regnet forsade från himlen. Jag visste inte att det låg en tyg affär där, men det är bra att veta. Mötte upp Therese och hennes William från mammagruppen, hon skulle köpa fleece tyg till en filt. Själv var jag på jakt efter knappnålar och lite tråd. Regnet bara fortsatte och vi bestämde oss för att ge oss ut i alla fall. Dyngsura var vi när vi anlände till husqvarnas lilla butik där jag hittade både nål och tråd - självklart slutade det ju regna medan vi var där :P

Nästa stopp blev Biblioteket för att kolla efter mönster böcker - väldigt dåligt utbud för att vara ett stadsbibliotek - inga fynd. Det blev matpaus för Jacob innan det bar av mot söder och en skomakare.
Därefter skiljdes vi åt och jag tog bussen hemåt. Resan hem visade sig bli händelserik.
En tjej, verkade var runt min ålder satt och viftade en tant i huvudet, jag tog förgivet att de kände varandra men så var inte fallet - förstod med en gång att allt inte stod rätt till med den tjejen och det visade sig att jag hade rätt. Hon var sen med att plinga på hållplatsen där hon skulle av, bussen var redan förbi men hon tyckte annat. Sprang fram till chauffören, skällde ut honom och hotade att slå in skallen på honom. Jag var väldigt glad att Jacob är så pass liten att han inte begriper, det var inga trevliga ord som hon överröste den stakars chauffören med. Det var tydligt att hon var psykisk sjuk men det var väldigt obehagligt, speciellt när hon tyckte att resten av bussen skulle hålla med henne, jag vågade inte säga "nej du plingade för sent" då hade hon säkert smällt till mig så jag låtsades som att jag inte visste. Ingen trevlig upplevelse, att hota folk är att gå för långt och är man så pass sjuk att man blir aggressiv mot personer i sin omgivning ska man inte vistas själv ute bland folk utan ha någon med som stöd. Hon fick i alla fall hoppa av på hållplatsen efter men innan hann hon dela med sig av lite fler könsord.

Jag hoppade av hållplatsen innan för att kolla ifall de hade några sömnadsböcker på vårt Bibliotek. Här fick jag napp :) Fick med mig "sy till småbarnen" och Meedoms "barnkläder". I sy till småbarnen fanns det mönster på ett par byxor som jag vill sy till Jacob och har försökt att skissa på - perfekt!

Efter att Anders slutat jobba och Jacob hade vaknat åkte vi mot Familjen Löfstedts dit vi var bjudna på middag. God fläskfilégryta m. kokt potatis och hemmabakad kladdkaka till efterrätt. Gotti gotti, lyxigt man har det ibland. Det är alltid lika roligt att träffa bröderna Bus, Ludvig skiner i stort sett alltid som solen men Hugo var på glatt humör han med.

Nu blir det lite kvalitetstid med min käre sambo, jag kan ju ändå inte somna så kan lika bra vara uppe ett bra tag till. I morgon ska jag och lilleman till Båstad med Sandra och Elias - det ska bli kul :D

1 kommentar:

  1. Hehe jag har ca 7 böcker från stadbiblioteket med sömnad haha! Så kanske därför det var dåligt utbud! Har bla de två du nämner! Även meedom på danska som jag köpt själv :D Inte kul med konstiga damer på bussen! Hon kanske var knarkad eller något! Låter ju nästan så! Bra du fick tag i det du ville ha iaf, både i stan och på biblan!! Sov gott kram

    SvaraRadera