6 augusti 2011

Mysdag

Jacob och jag höll oss hemma idag och hade det mysigt. Vädret var lite ostabilt så vi vågade inte ge oss ut. Det blev en massa bus istället. Älskar när Jacob skrattar, det finns inget härligare ljud. Jag gjorde en liten egen variant av "det kom en liten mus..." och den var uppskattad. Jag passade på att introducera teckenspråk för Jacob, det är lika bra att börja i tid. Han brydde sig inte så värst mkt men det är bra övning för mig. Vi (jag) sjöng Lille katt och "blå blå blå är mössan på mitt huvud.." de var ungefär de enda sångerna där jag kommer ihåg vilka tecken man använder. Jacob har sovit i många omgångar idag, vet inte om det kan ha varit vädret som har gjort honom extra trött? Han lyckades också pricka in att kräka på mig X antal gånger idag. I vanliga fall kräker han inte så mkt och oftast i små mängder men idag kom allt på mig :p

Jag har sorterat bland mina tyger och där blev lite som jag kan sälja. Något ganska fult, andra väldigt fina men som jag känner att jag inte har någon användning för. Vi får väl se om det ger något.

Som vanligt kan jag inte somna. Kunde knappt hålla ögonen öppna men när jag lägger mig i sängen blir jag klarvaken. Brukar i vanliga fall ligga kvar och försöka för efter några timmar somnar jag ju till slut - oftast lagom till Jacob vaknar. Men mamma gav mig rådet att gå upp igen, jag har även hört det från annat håll men det verkar inte alls fungera för mig. Är trött men det känns inte som jag kommer kunna somna. Jag får försöka roa mig bäst jag kan... Hoppas att detta bara är en tillfällighet.

1 kommentar:

  1. Varför ska du lära honom teckenspråk?? Vem i familjen pratar de?? Jag kan iaf alfabetet! En bra början!! Mysigt med en lugn dag!! Kram

    SvaraRadera