18 augusti 2011

Baka baka liten kaka

Idag har det bakats för fullt. En ny test tårta som jag hade tänkt att öva dekoration på - men den gick åt skogen. Jag har aldrig tidigare använt en elvisp, har vispat allt för hand, men idag skulle jag inviga min elvisp som jag köpte i helgen. Hur länge ska man vispa med den? Ingen aning och därför blev dumlemoussen för lös. Jag trodde att den var bra då det gick trögt att vispa men ack så fel jag hade. Tårta gick åt skogen. Jag var ju dum och inte fortsatte vispa när jag upptäckte att den rann lite. Den smakar ju säkert likadant ändå bara att den blev ännu fulare än min första tårta.

Det blev även kanelbullar bakat - de blev däremot underbart goda och ganska vackra. Ska lägga in alla i frysen utom en som Anders ska få tugga i sig i morgon :p Som vanligt blev mina "små" bullar helt enorma, vissa värre än andra.I morgon ska jag baka ännu fler kanelbullar och en hög med vaniljbullar har jag tänkt. Ska även sy ett par byxor, har ändrat mitt mönster ännu en gång och mina förhoppningar är nu att det äntligen ska bli en bra storlek som passar Jacob.

Jag har även designat mitt eget tyg idag. Just idag fick man en gratis provbit (även gratis frakt från usa) så jag passade på att rita lite och lägga upp. Får se hur det blir sen :p Gratis är gott.

Bjuder på lite bilder av min älskade son:

Jacob i sin Onepiece från Lindex

Provar sina skor som tyvärr fortfarande är förstora.

Mums, gott att snaska hand.

1 kommentar:

  1. Åhh vart var det gratis att göra det?? Skicka länk?? Syns med tårtan förresten men du kanske aka för motade efter ett sånt paket man köper i affären? Då går de kanske bättre? Typ Ekströms! Åhh kanelbullar!! Så gott det är. Bilderna på Jacob var jätte fina :) ha de bra. Kram Bella

    SvaraRadera