8 augusti 2011

Mönster

Det blev lite sytt idag. Provade mitt nya dreggelscarfs mönster, det blev inte jätte bra men med lite övning så ska det nog gå hoppas jag. Vet inte hur alla andra lyckas få ihop delarna så perfekt när den ena är mkt större än den andra? Får öva så blir det nog bra. Skissade även upp ett byxmönster, men det blev för stort för Jacob. Det blir till att göra ett mindre i morgon. Men jag ska ändå sy på mudd på dessa jag gjorde idag så kan ju lilleman använda dom när han har växt till sig lite.

I morgon funderar jag på att åka ner till stan en sväng, tänkte gå inom biblioteket - längesen man var där och kanske gå bort till sy affären på söder. Annars blir det bara att ströva runt lite för att fördriva tiden. Kan ju inte sitta hemma jämnt. Men när vi kommer hem igen ska det ritas mönster, sy på mudd och sätta tryckknappar i dregglisen. Får se vad morgon dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar