17 augusti 2011

Lite uppdatering - BVC

Det var ett tag sedan. Har inte uppdaterat sedan de hemska hände. Jacob har inte längre kudde i sängen men vi använder inte andningslarmet heller. De satte igång några gånger till under natten men då sov Jacob gott och hade antagligen bara vanliga andningsuppehåll. Men jag blir ju lika uppskrämd varje gång och klarar inte av att vakna till de hemska ljudet flera gånger per natt. Det var skönare när man inte visste.

Jag har redan glömt allt som har hänt under tiden jag inte har skrivit här :p minnet är bra men kort. I måndags firade vi 5,5år tillsammans. Tiden går verkligen fort. Vi passade på att tatuera oss dagen till ära. Anders hade redan bokat in att göra 2 Kanjitecken samt en stjärna och om det blev tid över tänkte jag att mitt stjärntecken kunde får pryda min kropp. Vi åkte ut till Ekeby och Anna satte igång att tatuera Anders, han har tydligen gummihud så det var svårt att fylla i på armen. Hos mig blev det en symbol för Stenbocken på insidan av högra handleden - tatuerings oskulden var tagen. Jag hittade även en liten tyggömma ute i Ekeby och handlade alldeles för mkt ;) även lite mönster. Men det kommer upp i andra bloggen Nelah pysslar

I tisdags, igår, tog vi en tur på stan och lunchade på Haket innan det var dags att gå bort till Najaden och sätta in spiralen. Det gjorde inte särskilt ont, vilket jag hade trott. Jag använde andningstekniken och svävade bort i min egen värld men någon timme efteråt fick jag grym mensvärk, hade glömt hur hemskt det var. Fick även bekräftat att jag fortfarande har foglossning, de brukar sitta i upp till ett år efteråt - vissa blir aldriga av med smärtorna. Det är ju dock inte så hemskt som under graviditeten, främst när jag har suttig länge eller legat ner som det gör som mest ont. Typiskt!

Idag var det dags för Jacobs första vaccination. Vi höll Jacob hemma under förmiddagen för att han skulle sova ordentligt innan så att han skulle vara utvilad innan vi skulle till Bvc. Jacob somnade i famnen på Anders strax innan jag tog bussen in till stan och mötte upp Therese och William vid Sy söder. Skulle kolla in deras vita muddväv men den var inte riktigt som jag vill ha den. Väntar tills SoS får in igen i oktober. Jag samlade mig mentalt inför vaccinationen, ville inte visa Jacob att jag tyckte att det var obehagligt. Men det skulle visa sig att det inte blev någon vaccination då de ena vaccinet var slut - tack för den. Jag som tyckte det var så bra nu när Anders var ledig så jag slapp gå dit själv. Jaja, ny tid den 29:e. Han vägdes och mättes, 6365g och 62cm lång. En stor perfekt gosse har vi.

Efter Bvc blev det Väla. Nu ikväll har jag förberett till tårtbak i morgon och vi har ätit Spagetti o köttfärssås. Jacob sover redan för natten. Han var lite ledsen nu under kvällen, vet inte riktigt varför men gissar på en kombination av magknip och övertrötthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar