8 augusti 2011

Helgen

Lördag
Jag fick ett ryck på förmiddagen och ville åka till Stoff och Stil. Sagt och gjort så begav vi oss mot svågertorp. Det blev en massa velour tyger och mudd i olika färger inhandlat. Även hängsleklämmor kom med hem samt ett grövre camotyg som jag ska sy kassar i.

På eftermiddag åkte vi hem till Familjen Alhorn, tog även med en bit tårta så att de kunde provsmaka. Poolen höll på att fyllas upp med varmt vatten innifrån och Sebastian längtade efter att få hoppa i. Jacob gjorde han sällskap och har därmed tagit sitt allra första dopp utomhus i pool. Han älskade det, stor plats att plaska runt i. Några timmar senare startades grillen - även om det tog lite tid för Cilla att få igång den ;) Det blev enkelt men gott med fläskkotlett och korv. Till efterrätt min tårta och glass - tårtan fick högsta betyg. Klockan hann blev mkt innan vi åkte hem efter en mysig eftermiddag.

Söndag
Tvätt dags, det roligaste som finns. Mellan maskinerna mätte vi lite tyger som jag har tänkt göra av med. När det var klart undrade Alex om vi ville gå med han på Väla så vi begav oss dit. Självklart var det till Jacob vi kom hem med kläder till hehe. ´Det blev även namn ballonger till honom, tänkte att man kunde hänga upp lite i lokalen till dopfikat. Anders släppte av mig och Jacob hemma, tog med en bit tårta och körde sen till Hyllinge. Även där fick min tårta bra betyg. Det lutar åt att det blir den på dopet.

Ska se om jag orkar lägga upp lite bilder i morgon, bla. på Jacob i poolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar