19 juni 2011

1 månad

Igår den 18/4 blev Jacob en hel månad gammal. Tiden går fort, en månad är lång tid fast ändå inte. Han ändras för var dag som går. Det roligaste just nu är alla leende han bjuder på, mitt hjärta smälter <3 och vi ska inte tala om när jag jollrar. Sååå gulligt det låter och det är ju extra kul att prata med honom när man får svar.

Under helgen hade jag planerat in flera promenader, tänkte passa på nu när jag fick sällskap av Anders. Det är sååå tråkigt att gå själv. Men vädret ville annat, det har regnat och varit grått och trist både lördag och söndag. Nu ikväll ser det dock ganska fint ut men nu har jag verkligen ingen lust att ge mig ut. Snart dags att krypa ner i sängen. Vi har istället kört bil långa rundor. Idag körde vi till Klippan, potatisens dag där. Jag hade förväntat mig nypotatis provsmakning men istället hittade vi ett tivoli på en gräsplätt. Egentligen skulle vi gå i parken i Ramlösa men det kändes mindre kul i regnet. Jag åkte i alla fall en karusell i regnet, har aldrig varit helt själv i åkattration tidigare, fast det gjorde mig inget alls. Mys var det, pirrade i magen och regnet piskade i ansiktet. Anders var tacksam att han slapp åka med och stod hellre nedanför på fastmark med vagnen. Regnet började ösa ännu värre så vi begav oss mot bilen och körde hemåt.

Väl hemma igen har vi bara tagit det lugnt.
Ätit god spagetti och köttfärssås som Anders har lagat och myst med vår son. Snart är det dags att krypa ner i sängen. Hoppas på att Jacob vill sova länge i natt *önsketänkande*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar