29 juni 2011

Husvisning

Vi börjar med gårdagen, den började med ett besök på Banken. Vi hade tid 9.30 och det gjorde mig lite stressad då jag och Jacob i vanliga fall sover till då ungefär. Men min prins, han kan när mamma behöver det som mest. Han sov vidare medan jag kunde gå upp och göra vid mig i lugn och ro. Mötet på banken gick bra, vi blev beviljade lånelöfte. YES! Efter mötet mötte vi upp Sandra och Elias i stan. Elias är 3 veckor yngre än Jacob och ca 2kg födslevikt mindre så Jacob såg väldigt stor ut jämfört med honom. Vi hade en mysig dag i stan :) Det var jätte kul att träffa dom. Vi åkte inte därifrån förrän 14.45, då blev den en snabb runda hem om och förbereda mat till ikvällen att ta med hem till mamma/mormor. En snabb tur in på Maxi för att köpa hem mer Nan1, kan ju inte riskera att bli utan och sedan åkte vi och hämtade pappa Anders på jobb. Kl 17.00 var det dags för husvisning i Nyvång. Med rätt hand hade detta huset kunnat bli underbart men för oss var det alldeles för mkt. Taket höll inte tätt någonstans och behöver bytas ut, men antagligen är det fuktskador i hela huset, man såg spår lite överallt. Nej, tyvärr var inte detta vårt hus. Men det är bara att leta vidare.

I Nyvång bytade vi bil med mamma och Anders och de fick med sig Jacob. Anders och jag skulle på bio, Pirates of the Carribean 4 :D som jag har längtat. Det var lite läskigt att lämna bort lillkillen men jag visste att han var i trygga händer så jag var lugn. Det visade sig också att han hade skött sig exemplariskt. Mammas duktiga kille <3 Filmen var skit bra och jag längtar till nästa ;)

I vanliga fall åker vi till Ättekulla på onsdagarna men idag stannar vi hemma. Det är jätte varmt ute vilket Jacob inte gillar samt det kommer en person och pratar om de olika försäkringsbolagen i eftermiddag. Känns inte lönt att ta oss ut i den varma bilen för en så kort stund. Jacob blir hela 6 veckor idag <3

1 kommentar:

  1. SV: nej inte världens skönaste sovställning kanske, men han sov verkligen hängandes från soffkanten! Grattis till lånelöftet och jag hoppas allt är bra med livet som mamma :D Kram

    SvaraRadera