8 juni 2011

Jacob 3veckor

Tryggare kan ingen vara

1. Tryggare kan ingen vara
än Guds lilla barnaskara,
sjärnan ej på himlafästet
fågeln ej i kända nästet.

2. Herren sina trogna vårdar
uti Sions helga gårdar;
över dem han sig förbarmar,
bär dem uppå fadersarmar.

3. Ingen nöd och ingen lycka,
skall utur hans hand dem rycka.
Han, vår vän för andra vänner,
sina barns bekymmer känner.

4. Gläd dig då, du lilla skara:
Jakobs Gud skall dig bevara.
För hans vilja måste alla
fiender till jorden falla.

5. Vad han tar och vad han giver,
samme Fader han dock bliver,
och hans mål är blott det ena:
barnets sanna väl allena.

Vanlig dopsång men jag gillar den ändå, speciellt vers nr 4 ;)

Idag var det åter dags för ett BVC besök och nu hade min lille älskling ökat i vikt. Han väger nu 4690g och kurvan sköt i höjden. Han är 55cm lång och huvudomfånget är 37,5cm. Min stora kille. Efter bvc körde jag en runda i stan så att Jacob skulle somna, vilket han gjorde och jag körde hem. Han vaknade till men somnade om ganska snabbt igen och jag passade på att äta lite lunch innan jag körde mot Ättekulla. Mötte upp mamma och vi hämtade Ebba, Sebastian hade gått med en kompis lite tidigare. Sen gick vi hem till mamma och Anders. Jacob skiftade sovplats mellan sin mamma och sin mormor - mys tyckte han.

I morgon är det torsdag, har inget planerat utan får helt enkelt se hur vädret blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar