14 juni 2011

Bvc första utvecklingskontrollen

Hemma från Höganäs. Ja, här kör vi bil, flera mil ;p Jacob har svårt att somna under dagarna, han vill ligga i famnen och jag gungar och buffar för fullt men så fort jag slutar så vaknar han till igen. De få gånger han somnar så att jag kan lägga ner honom sover han max 1 timme för att vakna och vara trött och kinkig. Därför gav vi oss iväg på en runda i bilen. Körde hemifrån kl 12 för att han skulle hinna sova en stund innan vi skulle vara på BVC. Ville att han skulle vara glad där eftersom de skulle kolla hans utveckling. Hade han inte fått sova en stund innan hade han inte varit så medgörlig. Idag blev det heller ingen sovmorgon, jag har aldrig varit så trött som jag är idag (sedan vi fick Jacob). De andra dagarna har han ätit vid 6-7 tiden för att sedan somna om och sova 3 timmar till = utvilad mamma som inte behöver sova middag. Inte idag, kl 6.30 vaknade han för att äta, fick nu blöja men sen skulle vi inte sova mer. Lyckades få honom att somna till efter någon timme och då passade jag på att äta frukost. Han sov 30 min :/ var sedan jätte trött och kinkig under hela förmiddagen och låg i min famn medan jag vaggade ända till kl12 tills vi gav oss iväg.

Som sagt kl 13.00 var vi på Bvc. Jacob har gått upp 300g och väger nu 4970g, min stora kille - stakars dom som föder 5kg bebisar :O men så kanske de som föder små på 2-3kg anser om oss som får barn på 4kg?! Han är lika lång som tidigare men huvudomfånger är nu 38,2cm. Bvc sköterskan kollade så att han följde med blicken - vilket han gjorde, samt att han använder båda sidorna av kroppen lika mkt - vilket han gör, en sprallig gosse har vi. Så han klarade kontrollerna med god marginal.

Sen gav vi oss iväg på Äventyr. Anders var och jobbade i Höganäs så därför tänkte jag att vi kunde köra dit och hälsa på honom. Lika bra att ta en lång runda så Jacob hinner sova ordentligt. Körde dock inom BK på vägen, jag måste ju ha lite mat i magen och tänkte att jag nog kunde stanna till någonstans längs med vägen för att äta. Jacob vaknade varenda gång jag stannade till. Men till Höganäs är det raksträcka med jämn hastighet och jag kunde slänga i mig maten medan jag körde... för en månad sedan hade jag aldrig klarat det.
Jacob sov men vaknade till för lite mat 14.30 och somnade sedan om igen. Han sover fortfarande i bilstolen, jag vågar inte ta upp honom ifall han vaknar och vågar inte heller gå och lägga mig för då lär han vakna med en gång. Min lille prins behöver sova <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar