25 juli 2011

Återbesök hos Bm

Vi var på ytterligare en husvisning idag. Det finast hitills, nästan helt renoverat. Köket var stort, ljus och skit fint. Dock var källargången utvändigt och tvättmaskinen fanns där - inte så bra på vintern att springa ner för en hal källartrappa med en bebis på armen. Jupp, vi tänker framåt. Det är dock roligt att åka runt och titta men vi har ingen brådska. Det rätta huset dyker upp när vi minst anar det.

Efter husvisningen hämtade vi Alex i Hyllinge och körde till Väla. De skulle ordna ny mobil, det blev dock bara Anders som fick en då Alex mobil först kommer om en vecka. Men att Anders har en ny innebär att jag får en ny :p hans gamla nämligen. Billigt för mig. Vi käkade lite lunch innan vi körde vidare, jag åt Tikka Masala med ris, helt ok!

Sedan bar det av till Najaden. Inte det lättaste att hitta parkering i stan, de har redan börjat förbereda till festivalen men vi fick en plats till slut. Det kändes lite konstigt att gå in där med, sist jag var där var två dagar innan Jacob föddes och gjorde hinnsvepning (som resulterade i att Jacob till slut kom). Bm förvarnade mig att jag antagligen kommer att gå över med nästa barn också, men jag har redan planerat att räkna in de två extra veckorna som ordinarie nästa gång. Vi bokade in en tid i augusti för att sätta in en kopparsprial, vill ha något hormon fritt och detta känns bäst eftersom jag slipper hålla reda på att ta piller o dyl.

Första dagen i mitt nya liv idag och än så länge har det gått rätt bra. Ätit regelbundet och druckit mkt vatten.
Har bestämt att det blir vägning och mätning en dag i veckan.

2 kommentarer:

  1. Åhh husvisning önska jag att vi också höll på att gå på! Men vi är inte där ekonomiskt än ;/ Koparspiral är bra! Själv ska jag sätta in en hormonspiral. Den ligger och väntar på mig. Ska bara få en tid!! Men nu över sommaren var det ganska upptaget! Nåja! Så länge har jag p-ring! Funkar skit bra det också! Har man i tre veckor och tar ut en vecka! Smidigt och bra!! Hittat något hus ni vill ha än då? Kram

    SvaraRadera
  2. SV: Hej hej jag har gjort eget mönster till den dregglisen jag gjort! Men jag kan göra en "kopia" då det mönster jag gjort så kan du få de för en 15kr om du vill?? Kram

    SvaraRadera