24 juli 2011

Beach 2012

I morgon startar mitt nya liv, mot en slimmare kropp till Beach 2012.
Jag kommer inte att följa någon specifik diet utan har kombinerat ihop en egen som passar mig. I det stora hela "ät allt men i mindre mängd", dock utesluter jag helt godis, snacks, läsk, kakor/bullar osv. Popkorn kommer vara godkänt, en dag i veckan.

Jag har lyckats gå ner i vikt tidigare genom att äta rätt och motionera. Ett av mina stora problem är att jag äter oregelbundet så nu blir det att följa klockan. Mindre portioner oftare. Motionen kommer i börjar bestå av promenader, cykling samt Wii Zumba (om jag väljer att införskaffa det). Sen har jag även tänkt att börja simma. Börjar lite försiktigt och ökar på träningen efter hand.

Det blir en liten smygstart idag, men i morgon börjar allvaret. Ska rensa i alla skåpen och slänga sådant som jag inte bör äta. I morgon ska jag väga mig samt ta mina mått. Ett smalare liv är på väg.

3 kommentarer:

  1. Oj, vad flitigt! Jag håller redan på att sakta gå mot ett smalare liv. Genom att äta godis bara 1 gång i veckan och sen utesluta det i veckan. Sen försöka äta regelbundet :D Lycka till iaf! Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna! kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Lycka till, det klarar du bra! kram Mamma

    SvaraRadera