27 juli 2011

Igår

Bvc
Sista Bvc besöket innan vaccineringen. Jacob väger nu 5910g och var 61cm lång. Han växer så det knakar, man hänger knappt med. För 3 dagar sedan ökade vi maten till 150ml, han nöjde sig inte längre med 120ml utan ville ha mer :) Vi har tidigare gjort 150ml till honom men han orkade aldrig äta upp det (en gång bara, det var därför vi började). Men nu är det 150 som gäller. Jacob älskar att sitta upp, rakt i ryggen ska det vara, passar sig inte alls att ligga ner längre stunder. Han har även blivit väldigt snuttig, han har alltid gosat med min tröja när jag har nattat honom och därför har vi introducerat snuttefilt. Förhoppningsvis ska den underlätta lite för honom när det är dags att sluta med nappen.

Efter Bvc åkte vi till Ängelholm, jag ska köra dit idag men hittar inte till Hembygsparken och därför provkörde vi igår. Blev en liten mysig tur. Jacob och jag ska dit och promenera med Sandra och Elias :) Pappa Anders får stanna hemma och städa i lugn och ro hehe.
Vi körde hem till mamma efter Äholm. Min morbror Anders (jupp, 3 Anders i släkten) och hans sambo Elmira har kommit ner från Sthlm och hälsar på. De hade ju inte fått träffat Jacob och de kan man ju inte neka dom ;) Det blev även en promenad ner till Familjen Löfstedt och träffa bröderna bus innan det var dags att köra hem igen.

Jacob hade tagit en ovanligt sen sovstund och var ganska pigg när vi kom hem. Han somnade runt 22, sov till 3 åt och somnade om. Han vaknade till vid 6 men visade inga tecken på att vara hungrig så han fick komma över i sängen och vi sov sen till 7.30, snacka om att vara utvilad idag. Skönt.

Nu ska jag göra mig klar och köra till Äholm. När jag kommer hem ska jag baka lite, pappa och Marian kommer på fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar