8 juli 2011

Det brinner!!!!!!!!!

Igår hände det en liten olycka här hemma. En kastrull med olja tog fyr på spisen. Vi satt i vardagsrummet och jag tyckte att det lukta bränd olja, trodde dock inte att det var så omfattande. Anders går ut i köket, skriker till (kommer inte ihåg vad han sa, tror det var Helvete eller dyl.) Jag lägger ner Jacob, ser hur det lyser till i köket, Anders skriker - Det brinner. Jag springer och hämtar pulver släckaren (tack mamma för den, det hade antagligen blivit mkt värre annars). Vi lyckas släcka elden ganska snabbt men Anders får het olja över högra armen. Anders ringer 112, jag stänger dörren till köket och springer ut med Jacob invirad i en filt.

Brandkåren kommer, 2 bilar med sirenerna på, fast vi sa till dom att de inte behövde sirenerna för att elden var släkt. Det var lugnt, vi hade gjort helt rätt - känns skönt att man kunde kontrollera sig i en sådan situation. Vi packade ihop lite saker, lämnade Jacob hos min syster och åkte till akuten med Anders. Han har flera blåsor på armen. Framförallt tummen och pekfingret har tagit stryk. Han ska till distrikssköterskan på måndag och lägga om det på nytt och det lär antagligen bli fler kontroller fram över så att det inte blir infekterat. Köket klarade sig ganska bra, bara att där är pulver överallt som ska tvättas av och en fastbränd kastrull i golvet. Vi sov på bäddsoffan hemma hos mamma i natt.

Det blev en jobbig kväll igår. Även Jacob blev påverkad och var väldigt trött. Han sov hela natten :O Vilket vi uppskattade väldigt. Tror han kände på sig att hans mamma behövde vila ordentlig. Nu sitter jag och väntar på att fastighetskötaren ska komma. Sen får vi se vad som händer.

Bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar