4 juli 2011

De perfekta huset.

Jag satt och kollade igenom hemnet, lite noggrannare och bland de lite högre prisklasserna och hittade ett hus som är perfekt för vår lilla familj. En plans med källare - vilket vi har pratat om att vi skulle ha sedan vi flyttade ihop. Nackdelen är bara att kontantinsatsen ska vara 15% av den totala summan vilket inte är det lättaste att spara ihop till, speciellt inte nu när jag är mammaledig. Men jag har bokat in tid för visning i alla fall... Man kan ju alltid hoppas att lite mer pengar dyker upp. Om man tänker på vad man får så är detta huset billigt, de näst intill fallfärdiga husen som vi har tittat på innan är dyrare om man jämför.

Jag älskar att Jacob har börjat sova fler timmar på rad den första "sovturen". 5,5h sov han i natt, åt och sov 3h till. Klockan 6 åt han igen och sov sedan vidare i sängen hos mig. Klockan 9 steg vi upp. En underbar natt. Vi åt frukost och gav oss sedan iväg på en promenad. Det var skönt att komma ut och röra på sig idag igen. Men jag måste verkligen sätt igång med lite mer träning och motion om jag ska lyckas bli av med allt överflödigt fett. Bara att ta sig i kragen, ingen annan kommer ju förbränna kalorier åt mig. Jacob somnade i vagnen men vaknade så fort den stannade på parkeringen igen och ville inte somna om igen. Men ca 2 timmar senare somnade han och har sovit ovanligt länge :O 3 h tror jag att han har sovit nu. Brukar aldrig sova länge på dagarna. Hoppas på att det är nya rutiner som är på väg att stanna.

Ikväll ska vi äntligen köpa tv. Anders har längtat. Min bror ska hjälpa honom att bära och tar kanske med sig vår gamla tv. Den är det inget fel på - men min käre sambo är en riktig prylbög. Fast ska vi köpa huset ovan *drömmer* så lär vi ju behöva en tv i källaren också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar