11 juli 2011

Igår fortsatte vi att göra ordning i köket. Diskbänken är klar och de flesta av skåpen med innehåll är rena. Vi samlade ihop de mesta av vår disk och tog med hem till mamma i förrgår. Hon har ju diskmaskin. Skönt att vi fick det mesta rengjort, annars hade det blivit att diska allt för hand. Snart kan vi även stoppa tillbaka allt på sin plats. Något positivt kom med olyckan, vi får rensat i skåpen och storstädat i köket. Man ska ju försöka att se allt från den ljusa sidan.

På eftermiddagen åkte vi hem till min syster med familj. Även min broders familj var där. Det bjöds på grillat m. nypotatis. Fläsk- och kycklingfilé och dolmar. Jätte gott var det. Barnen badade lite i poolen, inte Jacob då alltså, han sov :) Vi fick äta mat i lugn och ro samt hann med några rundor kubb innan han vaknade.

Jacob sov bra i natt. Somnade 22.30, vaknade till 1.30 men somnade om igen och sov fram till 2.30. Riktigt skönt. Han höll nästan på att somna om igen. Nästa runda brukar han alltid sova max 3h åt gången och eftersom vi skulle upp kl 6 tänkte jag att han lika bra kunde komma över i vår säng redan (det är ju väldigt mysigt). Anders klocka ringde, Jacob fortsatte att sova. 6.37 vaknade jag till och reste mig från sängen, I vanliga fall vaknar Jacob då men icke. Han sov vidare till 7.20 :O Säkert bara för att vi hade tänkt att gå upp och köra Anders. Han kom iväg ändå i alla fall och har kommit hem igen. Jacob åt, bajsade och somnade om igen. Han som brukar kämpa med att hålla sig vaken till han blir så arg och frustrerad av övertrötthet. Hoppas det är här för att stanna.

Som det ser ut nu har jag min stora älskling hemma en vecka innan hans semester. Höger armen är inte så funktionsduglig för hans arbete. De flesta arbetsuppgifterna behöver han 2 händer till. Tråkigt men jag kan ju inte neka att jag gillar att ha honom hemma ;) Anders ska på återbesök på VC kl 14.30 idag, får hoppas att de flesta blåsorna har lagt sig. En del håller på att läka iaf, då det kliar väldigt på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar