24 juli 2011

Zumba

Det blev inköpt ett Zumba Fitness till Wiikonsolen. Tänkte, varför inte? Känner många som pratar om Zumba och tycker att det är ett jätte bra träningsset. Men jag står hellre hemma i vardagsrummet framför en instruktör på tvn där jag kan göra fel i lugn o ro, än att tabba mig framför ett rum fullt med folk som redan kan programmet.

Testade ett beginner program på 20 min nu ikväll. Följde med så gått jag kunde och det var rätt kul. Lär bli roligare ju mer jag övar, allt blir ju lättare när man kan rörelserna. Det var lagom jobbigt. Man blev varm, svettig och kände att pulsen ökade men det var så man stod ut och orkade fortsätta - vilket är helt perfekt, vem har lust att fortsätta ett program där man blir slut redan första 5 min?!

Speciellt nu när vädret är så tråkigt och man inte kan gå ut och gå eller cykla är detta helt perfekt. Det blir att försöka sig på detta några gånger i veckan.

2 kommentarer:

  1. Jag hade (eller har) Zumba dvd och började göra hemma! Men det blev så tråkigt efter ett tag att jag gav upp! Men hoppas det går bättre för dig!! Kanske annorlunda med Wii, vad vet jag! 20 min programmet är jätte bra! Det viktiga är ju att man rör på sig! Inte hur länge! Som sagt! Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Okej, det kan ju lätt bli så. Jag hoppas i alla fall att jag ska hinna bli av med några kilo först innan det blir tråkigt ;) På Wii är där en dansare på skärmen som blir grön om man gör rätt :p Annars är det nog samma. Tack :) Kram

    SvaraRadera