3 juli 2011

Det blev en tur till Åstorp igår. Det var inte så mkt folk ute på gatorna så det gick alldeles utmärkt att köra med barnvagn. Annars hade vi haft Jacob i bärselen. Varmt och kvavt var det i alla fall så vi blev inte långvariga.

Tyvärr fick Anders jourjobb på kvällen och åkte iväg till Malmö. Men Jacob och jag hade det mysigt här hemma. Han sov 4,5 h i ett svep, det tackar vi för, tyvärr gick ju inte jag och la mig samtidigt så det blev ändå inte så mkt sömn på rad ändå. Sen var det svårt att somna pga den fruktansvärda värmen, hemskt fuktig luft. Idag är det inte bättre, lika obehaglig luft. Jacob fick även för sig att vara vaken efter att han hade ätit 2,30, han hade nog också svårt att somna om pga värmen och tyckte väl att det var bättre att ligga och le o se söt ut :)  Anders kom hem runt 5 tiden på morgonen och skulle vara ledig till kl 12, vilket var perfekt för då hann vi tvätta några maskiner. När tvätten var klar åkte han tillbaka till Malmö igen. Jag kämpade med att få Jacob att somna i hettan och när han väl gjorde det så hade han ingen lust att vakna ;) Antagligen bara för att jag ville ge mig iväg. När han till slut behagade att vakna åkte vi hem till min syster. Jacob åt och sedan tog vi en lång promenad. Välbehövligt.

Lagade lite mat när vi kom hem igen och sedan blev det ett bad för Jacob vilket han verkligen uppskattade. Han blev arg när jag plockade upp honom. Anders kom hem igen vid 20 tiden :) Hoppas på att han blir hemma i natt. Jacob har precis somnat för natten och jag ska snart göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar