2 februari 2011

Babynest

Jag har länge haft sy torka och inte haft en aning om vad jag ska sy, fast att jag har varit ganska sugen på det. Har ju länge funderat på att sy ett fodral till spjälsängsskyddet men har ännu inte hittat något passande tyg. Vill åka till Stoff och Stil så att jag kan få känna och se på tyger samt köpa annat material, men än har jag ju inget körkort... och jag orkar inte ta mig dit med tåg och buss.
Får väl se om jag kan lyckas flörta till mig skjuts dit någon dag, kanske på fredag då jag är ledig.

Men i alla fall, sy lusten har kommit tillbaka och jag har börjat på ett Babynest. Har inte kommit så långt, valt ut ett tyg och klippt till delarna samt strykigt bitarna. Men det är en början alltid.
Ett babynest är typ en korgsäng till bebisen så man kan ha den mellan sig i sängen utan att riskera att rulla över den, även enkel att ta med sig när man ska hem till andra och barnet kan vila tryggt i den.
Är väldigt exalterad. Men hade ju inte tackat nej till en tur till Stoff och Stil så att jag kunde köpa lite material

Strax dags att gå till jobb. Det blir att sy ihop delarna i morgon istället men kommer inte kunna göra det klart förrän jag har köpt skummadrass och band. Så kanske blir en liten tur till stan eller väla i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar