4 februari 2011

Klart!

Då var babynestet klart, nästan i alla fall. Det enda som återstår är att sy ihop ändarna men det orkar jag inte göra ikväll. Måste spola först då undertråden nästan är slut och det har jag ingen lust med nu.
Det var aningen pilligt att få till madrassen och få den att passa i fodralet. Inte minst var det väldigt svårt att skära rakt. Tur jag har en man med tummen mitt i handen som kunde hjälpa mig att skära till madrassen samt trä in den. Tack Älskling <3

Alla delarna ihop nålade.

Vaddet var desto roligare, köpte 5 kuddar á 9kr/st på IKEA som skulle gå till slakt men det krävdes knappt 2 kuddar för att fylla kanterna. Har kanske tryckt i lite för mkt men jag tyckte att det blev bra så här. Madrassen inhandlades på Jysk, hobbyskum för 169kr.
Det enda som fattas nu är en bebis som ska ligga i den. Men den lär ju komma inom inte allt för lång tid <3

Mitt Babynest!




Det blir en lugn fredagskväll. Börjar jobba 7 i morgon bitti på Elinebo, bussen avgår 06.18.
Jobbar till 15.30 och sedan blir det kalas för min käre bror och svägerska.
Ska genast gå och packa "kalaskläderna" så att jag inte behöver gå på kalas i Omsorg hbg kläder hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar