3 februari 2011

Stadsvandring

Efter körningen kl 10 tog jag bussen ner till stan för att köpa band och snöre till babynestet. Det var lättare sagt än gjort. Började på Åhléns på kullagatan, hittade perfekt band och snöre MEN det fanns bara 1,5m av bandet. Köpte dock snöre och gick sedan in en sväng på barnavdelningen där jag fyndade 1 par byxor samt en body för 29kr/st. Eftersom jag ändå var i stan redan tänkte jag att det var lika bra att gå bort till Åhléns på söderpunkten för att se ifall de hade kvar av bandet, otur igen. Blev aningen irriterad och bestämde mig för att åka hem, missade precis bussen när jag kom ut pga vägarbete, de hade flyttat busshållsplatsen längre bort. Istället för att stå stilla och frysa gick jag bort mot GA torg för att ta bussen därifrån och kom samtidigt på att det ligger ju en syaffär längre ner på gatan. Gick in där och köpte band och hann med bussen hem som kom precis när jag gick ut från affären. Glad blev jag.

Min stadstur tog längre tid än vad jag hade tänkt så hinner inte påbörja nestet idag då jag strax ska gå till jobb. Men i morgon är jag ledig och då hoppas jag på att jag både hinner sy samt åka iväg och köpa resten av materialet. Lär ju inte bli någon tur till Stoff och stil i alla fall.

Längtar redan tills i morgon då jag ska få börja sy. Nej, dags att gå till jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar