19 februari 2011

Full bokat!

Ledig helg, Äntligen!

Hade även ledig kväll igår, jobbade på Ättekulla fsk. till klockan ett och det räckte mer än väl, var otroligt trött. Blev lite för många arbetsdagar på rad som till sist tog ut sin rätt.
Hade egentligen planerat att gå ut och äta med personalen på Romares men orkade helt enkelt inte, kände mig inte helt hundra. Gick och la mig strax efter att Anders hade kommit hem och vi hade ätit och sedan sov jag till kl 19. Skööönt. Förmodligen hade jag sovit längre om jag inte hade bett Anders att väcka mig.
Piggnade till en aning och vi gick på bio, såg Sanctum - och den var riktigt bra. Helt klart sevärd.
Man får ju passa på innan den lill* kommer :)

Idag har vi gjort massor. Fullt i planeringen hela dagen. Vi åkte till Malmö och på vägen dit svängde vi inom pappa för att lämna in min cykel. Den kluddar lite och nu när isen är borta så kan det vara bra att få den fixad så jag kan börja använda den. Cykling är tydligen bra när man har foglossning, vilket promenader inte är. Väl i Malmö började vi på XXXLutz, tänkte att det var lika bra att titta in och se vad de hade när vi ändå var i närheten. Men huvud målet var såklart STOFF OCH STIL :D
Det tog oss väldigt lååååång tid innan vi lyckades hitta dit. Även om vi hade varit där innan så hjälpte det inte mkt. Glömde såklart att kolla karta på nätet innan vi åkte hemifrån och Anders mobil hade inget batteri.
Efter många vändningar och onödiga körningar åt fel håll så hittade vi äntligen fram till Svågertorp och SoS.
Blev helt ruinerad efter min shopping där inne :p Köpte garn till mormorsrutor som jag har beställt av Anders mamma, tyg till spjälsängskyddet, mönster och lite andra tyg samt lite smått o gott. Det höll på att bli ännu mer då min käre sambo tyckte "lika bra att handla när du ändå är här" - tror det var ett dolt meddelande på att han inte kommer köra dit mer ;)
Vi åt lite lunch innan vi begav oss hemåt. Svängde inom Hyllinge och lämnade av garnet och fick se två rutor bli skapade, blivande farmor har en del att göra nu då det behövs ganska många rutor till en filt.

Väl hemma började jag med en gång att göra vid mig. Älsklingen min hade bokat bord på en restaurang kl 19 och jag fick inte veta vilken det var förrän vi kom dit. Spännade och det blev en trevlig överraskning.
Det blev på Le Cardinal och deras kryss meny passade mig perfekt då jag inte gillar sås, vilket man slapp ganska enkelt då. Jag valde Kalventrecóte med stekt potatis och Anders tog Oxfilé med potatis gratäng, lökstekta kantareller och pepparsås. Till efterrätt blev det Vitchoklad pannacotta för Anders och en bit choklad kaka för mig. Allt var väldigt gott och det blev en mysig kväll <3

Snart ska vi se en film och bara mysa i soffan. Jag älskar hemmakvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar