9 februari 2011

Uttråkad

Tur att jag rakade benen igår, för kläderna skulle av så sjukgymnasten kunde studera kroppen. Jätte kul, hade inte förväntat mig det och hade helt fel trosor på mig. Aningen pinsamt att stå där framför henne i halvt genomskinliga spetstrosor (som annars är ganska fina).
Men man kunde inte köpa bältet där utan det måste jag ordna någon annanstans så egentligen var det onödigt att jag gick dit och betalade 200kr för att någon skulle berätta att jag har foglossning på vänster sida vilket jag mkt väl redan vet. Fast det skadade ju inte att få en liten lista med saker jag skulle undvika, bla. får jag absolut inte dammsuga,.. hm, hemma har jag ju Anders som kan göra det men hur ska jag då göra på jobb? Dammsög senast igår, får hoppas att jag inte får så mkt städ så ska det nog gå bra.
Promenera var inte heller bra,.. visst, kan knappt göra det nu heller men hur ska jag då röra mig? cykla var jätte bra men min är sönder så det går inte, återstår bara simning. 

Blev inget jobb idag och hade kunnat göra något roligare under dagen men vågade inte chansa på att bli inringd och behöva stressa ifrån stället där jag var så jag stannade hemma.
Har haft riktigt tråkigt vissa stunder men har ändå inte orkat göra någonting. Har sorterat tvätt inför morgondagen är väl det enda vettiga som jag har gjort.

I morgon ska jag till BM och dricka sockervatten, glukosbelastning. Mums. Hur ska jag klara att inte äta eller dricka innan? Jag som alltid är hungrig när jag vaknar. Blir att ta med mig en drickyoghurt som jag kan dricka efteråt. Hoppas bara att testet visar sig vara bra.

Hör nu att Anders kommer hem. Vi har fått en ny stereo i bilen idag och den fungerar bra hör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar