10 februari 2011

Glukosbelastning

Återbesök hos Barnmorskan idag och det började med att jag skulle dricka ett stort glas med sockervatten. MUMS. Pressade i lite citron och sedan botten upp. Inom 5 min skulle man ha druckit upp allt men jag ville göra slut på lidandet så fort som möjligt. Sedan var det bara att vänta och vänta... riktigt segt var det. I 2 timmar skulle man sitta där, man fick varken äta eller dricka vilket var det jag allra helst hade velat göra. Efter ca 1,5 timme blev jag inkallad till Bm för att kolla BT (blodtryck), mäta magen och lyssna på hjärtljuden.
Allt var bra, Bt 120/60, hjärtljuden låg på 142 slag/min - fick även höra en hård spark mot dopplern (lill* uppskattade inte att hon tryckte med den på magen). Sf måttet låg lite över kurvan men inget onormalt.
Jag har gått upp 4kg och Bm var väldigt nöjd med det och jag fick mkt beröm :) Självförtroendet på topp.

Sen var det äntligen dags för stick i fingret, både blodsockret och blodvärdet var normalt, YEY.
Efteråt begav jag mig bort till Oj för inköp av god frukost och passade samtidigt på att prata lite med min käre bror.
Jag hade tänkt att åka til Väla idag också men tiden flög iväg och hade tvättid kl 14 så det kändes inte lönt. Hade istället turen att kunna börja tvätta redan 12.30 så det sista två maskinerna är i gång nu. Skönt.

När Anders har slutat ska vi åka iväg och klippa Theos klor, fanns inte möjlighet till det i helgen då jag jobbade morgon så jag hoppas att de har tid idag. Men det ska säkert gå bra.
Blir att packa in Theo ordentligt då det tråkigt nog har börjat regna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar