26 maj 2011

BVC besök m.m

Igår hade vi BVC på hembesök. Smidigt att de kommer hem till en första gången. Bvc sköterskan infomerade oss lite, gav oss några broschyrer samt tittade på lillkillen. Jacob vägde 4200g :) Mammas stora kille som går upp ordentligt. Fast det är ju inte så konstigt, så som han äter. Vi ska dit på måndag och det blir nog ungefär samma som denna gången.

Idag håller Anders på att tvätta, helt själv för första gången och än så länge verkar det som att det går bra för honom. Jag oroar mig inte. Jacob och jag tog lite sovmorgon till klockan nio, eller ja, Jacob fortsatte att sova vidare i sängen en stund till. Sen blev det frukost för oss allihop. När vi har tvättat klart ska vi ge oss ut på en liten promenad i de fina vädret :) Efter det ska jag ner i förrådet och kolla barnklädes högarna och se vad som ska upp. Jag har faktiskt redan handlat lite kalaskläder till Jacob som han ska på sig på kusin Ebbas kalas på lördag. I måndags lämnade jag Anders och Jacob i bilen och tog en tur på Väla. Det blev även en sväng inom Familia då de inte hade allt jag ville ha på Väla. Vår kille kommer vara så stilig :) Fast det är han ju ändå, även i sin födselkostym.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar