23 maj 2011

Jacob är här

Den 18 maj kl 20.50 kom Jacob till världen. 4125g tung och 52cm lång. Min Bm trodde dock inte att jag skulle få ett barn på över 4kg men tji fick både hon och jag. Ut kom han i alla fall. Håller på att skriva ihop min förlossningsberättelse men det tar sin lilla tid. Vill ju få med så mkt som möjligt så jag har att gå tillbaka till och minnas. Men snart är den klar.

Vi har haft lite problem med amningen då Jacob föddes hungrig och var alldeles för ivrig vid bröstet de första dagarna och tog ytligt samt blev arg för att där inte kom någonting. Mina bröstvårtor tog stryk och behövde paus från hans lilla fågelmun. Har sedan tiden på BB pumpat och Jacob har fått ersättning samt de jag har fått ut. Vi hyrde med oss en elektrisk pump hem och mjölken börjar rinna till nu, än är det inte tillräckligt för att mätta vår son. Provar lite då och då och ge han bröstet men han fullständigt vägrar och blir bara arg, han har blivit bekväm med flaskan där han får maten serverad på silverfat. Idag köpte vi amninsnappar, eftersom han gillar flasktutten så bör ju de fungera bättre och det gjorde det :D :D :D :D :D Ett stort framsteg, han tog bröstet nu ikväll och sög en bra stund på både två, utan protest. Än ska vi inte ropa hej men det känns som att det går på rätt håll.

Vår älskade son <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar