1 maj 2011

Ont!

Igår passade vi systerns barn. Det blev grillad karré och kroketter till middag. Sebastian åt med god aptit och tyckte det var jätte gott, Ebba var inget stort fan. Hon var väldigt trött och somnade på soffan direkt efter maten utan att vi hann med att göra någoting. Inte ens välling ville hon ha. Sebastian var jätte duktig och hjälpsam under hela kvällen :)

Jag lyckades snubbla till hos Cilla när jag bara skulle ut lite snabbt och hämta in en mössa. Lyckades rädda mig ifrån att ramla men det blev en split/spagat ställning. ONT! har bäckensmärta som känns minst 10ggr värre än foglossningen. Igår kväll var det inte så här jätte farligt. Men i natt har jag legat stilla på samma sida och jag har inte ens kunnat gå upp på toaletten så ont det har gjort. Kl 6 stod jag inte ut med att ligga kvar och lida längre och försökte ta mig upp. Ville helst undvika att väcka Anders så här tidigt så det fick ta sin lilla smärtsamma tid. Det jag mest är orolig över är om barnet kan ha hoppat upp från att ha varit fixerat till ruckbart/löst igen. H*n var helvild där inne igår och det rörde sig över hela magen. Håller på att googla runt för att se om jag kan hitta något om det där. Annars ska jag ringa till förlossningen lite senare bara för att höra och bli lugn. Ont gör det i alla fall... vill gråta en skvätt av minsta rörelse. Hoppas det går över snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar