16 maj 2011

Hinnsvepning

Desperat som jag är ringde jag och fick en tid hos barnmorskan idag istället för på onsdag. Fanns dock bara 15 min och allt mitt hopp försvann, på den tiden hinner hon nog inte göra en hinnsvepning. Men jag tog tiden i alla fall då jag behövde lätta på hjärtat. 10.30 infann jag mig i Najadens lokaler och började med att kolla äggvitan i urinen, bra som vanligt. 11.00 blir jag inkallad, berättar hur allt står till, att jag har ont och svårt att sova på nätterna. Hon förstår att det är en pina och sedan säger hon de underbara orden - vi gör en hinnsvepning idag.

Först kollade vi mitt bltr, 130/75, bebbens hjärtljud 145 och SF mått 38, sen var det dags. Det gjorde inte ont men det var fruktansvärt obehagligt... till min besvikelse så kom hon inte åt. Hjärtat brast när hon sa att om man inte hade öppnat sig alls var det inte aktuellt med igångsättning överhuvudtaget. Men eftersom jag har haft en del sammandragningar så bör det ju ha hänt något så hon provade igen och lyckades :D
Barnmorskan tror att jag kommer föda denna veckan, har jag inte gjort det innan torsdag så ringer hon mig då och vi bokar in en tid.

Efter hinnsvepningen sa hon åt mig att jag skulle ta en rejäl promenad och sedan ta två alvedon och gå och lägga mig. Jag traskade bort mot söder - vilket är en ganska rejäl promenad för mig, köpte frukt och grönt på torget och tog bussen hem. Nu har jag precis druckit en drickyoghurt och ska krypa ner i sängen nu.

Kom bebis, kom <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar