29 maj 2011

Min första morsdag!

Igår fyllde kusin Ebba 3år, stora tjejen redan och vi skulle gå på kalas. Men det visade sig att många förkylda personer skulle dit så vi valde att stå över. Vill inte riskera att vår lille prins blir sjuk. Vi åkte dock dit och lämnade av presenter till fölsegrisen. Molly hade ju sett framemot att träffa Jacob, så innan kalaset åkte vi hem till mamma så att hon fick se honom.

Även denna kvällen var Jacob ledsen och hade ont i magen. Flera timmars skrik och gnäll innan det äntligen hände något i blöjan. Då var kl. 00.15, en kvart tidigare än kvällen innan. Vet inte varför han har så svårt att bajsa, han är inte hård i magen. Båda dessa kvällarna har det enda som hjälpt honom att tömma varit ersättning på flaska :S Antagligen pga att han sitter mer upprätt och äter samt tar i när han suger. Vi har provat massage, cykla med benen och han fick vara utan blöja men inget av de hjälpte. Efter det var han ganska nöjd vår kille, han ville ligga och sutta lite på bröstet och sen somnade både han och jag i fåtöljen. Jag vaknade till ca en timme senare och flyttade över honom till babynestet i spjälsängen. Till min lycka fortsatte han att sova. Jacob sov 5 timmar :D Det var underbart att kunna röra sig i sängen och jag kände mig ganska pigg när jag vaknade och Jacob ville ha frukost. Vilken morsdag present. Fick även en paket till med 4 trisslotter som jag strax ska skrapa.

Vi håller på att sluta med ersättningen och hoppas på att jag snart kan helamma Jacob. Han får dock en lite slurk på kvällen, dels för att hjälpa honom att bajsa och för att han säkert ska bli mätt och kunna sova. Även en liten slurk på morgonen blev det idag så att jag fick sova några timmar till. Det blev lite för mkt att bara sluta helt med en gång och det är bättre om vi trappar ner lite i taget. Så länge Jacob är nöjd, är mamma nöjd :)



Vår lille tänkare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar