7 maj 2011

Sängköp

Anders och jag har under en tid varit på jakt efter en ny säng. Har haft ögonen öppna efter en i lagom prisklass och idag dök den upp i tidningen. 5500kr för en kontinentalsäng på Ekeby Möbelaffär. Vi åkte ut där för att provligga den och vi var båda nöjda med hur den kändes. Bokade en säng och åkte tillbaka till Helsingborg för att byta bil. Slängde in vår gamla säng och körde inom Hyllinge för att lämna av den där och fortsatte sedan mot Ekeby, lyckligt ovetandes om att de stängde kl 16. Vi var framme 16.19.... Vad gör vi nu? Utan säng i natt. Men som tur är har vi en gäst säng samt en skön soffa så vi klarar oss ikväll och får köra ut mot Ekeby i morgon så fort de öppnar.

Men kan ju tala om att jag blev ganska irriterad. Vi körde därifrån kl 15, tog förgivet att de hade öppet till kl 17, tycker gott att hon hade kunnat informera att de stänger om en timme så att vi kunde hämtat den i morgon ist.

I morgon är BF dagen. Liten visar inga tecken alls på att vilja komma ut. Dock har jag börjat känna av sammandragningarna vilket jag inte har gjort tidigare vilket är positivt.
Nu väntar jag bara på smärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar