2 maj 2011

En tur till förlossningen

Stod inte ut med smärtan utan ringde till förlossningen under förmiddagen och jag fick komma in så de kunde ta en titt på mig. Jag fick ligga med CTG kurva, mysigt att ligga och lyssna på barnets hjärtljud och barnmorskan kopplade även på den andra avläsaren för aktivitet i magen och det visade sig att jag hade sammandragningar typ hela tiden. Vissa ganska kraftiga. Men det får jag ju ha nu när jag har kommit så här långt i graviditeten och Bm sa att det kanske var på gång nu. Inte att ungen kommer ikväll då men inom några dagar kanske. Hoppas kan man ju alltid.

Själva problemet till min smärta kan de inte göra så mkt åt men jag fick smärtstillande utskrivet, Citodon bidde det. Vill ju helst inte äta massa piller men jag måste sova på nätterna för annars kommer jag aldrig orka med förlossningen. Läkaren var super trevlig, det var dansken som flera andra jag har pratat med hade träffat. Önskar att jag hade haft han när jag gjorde ultraljud.

Har ätit lite lunch nu och tagit en tablett för att se hur det blir. Börjar faktiskt känna mig aningen groggy :p Förstår hur mormor känner ;) Nu blir det vila i massor så att det ska gå över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar