30 maj 2011

Bvc

Igår var ännu en kväll med en ledsen Jacob. Han skrek och var så ledsen att han till sist blev jätte hungrig - skriket ändrade karaktär helt och han blev vrålhungrig istället. Igår kom det dock ingen bajs men han somnade tillslut med Anders i fotöljen efter en flaska Nan. Bröstmjölken mättar honom inte tillräckligt. Det sägs att man producerar bröstmjölk efter barnets behov men inte verkar det så här, idag satt jag nästan och ammade hela förmiddagen fram till lunch tid och han blev ändå inte nöjd.

Vi har känt oss lite osäkra på om det är bra att vi har gett honom ersättning också utöver bröstmjölken men det fick vi bekräftat idag på BVC att det skulle vi absolut göra så att han blir nöjd. Han har inte gått upp i vikt och alltså har han fått för lite mat... Bröstmjölken räcker alltså inte för att tillgodose hans behov. Men eftersom där är så mkt näring i det forsätter jag att amma och sen fyller vi på med Nan om han är mer hungrig. Jacob sov när vi skulle till bvc och jag försökte väcka honom i bilen innan för att amma så att han slapp bli ledsen och vrålhungrig när vi kom dit men nej han fortsatte sova så sött, konstigt att han inte gör det annars när man petar på honom ;) så vaknar han direkt. Efter en stund blev han vrålhungrig och jag fick sätta mig och amma, nu såg bvc sköterskan själv att han åt och släppte när han var nöjd. Tog en liten paus med en rap på pappas axel och sedan bytade vi bröst. Så fort vi kom ner till bilen efter att besöket var över var han hungrig igen. Gick kanske 15 min innan han ville ha mer.

Magsmärtan trodde hon kunde bero på gaser, han sväljer ganska mkt luft när han äter från flaskan och vi ska köpa Miniform som typ löser upp gaserna samt vi har fått en dagbok där vi ska anteckna när och hur länge han skriker - de otröstliga skriket alltså, vi tänker inte låta honom ligga och skrika bara för att se hur länge han håller på. Bvc sköterskan ringer oss på onsdag och förhoppningsvis har Jacob bajsat tills dess annars ska vi dit igen.

Efter BVC åkte vi hem och tog vagnen och gav oss ut på en promenad bort till kiosken vid pålsjöskog och köpte varsin glass. Jacob låg nöjd i vagnen under tiden, mysigt när det är så här fint väder. Snart är det dags för Jacob att äta och sen ska vi nog mysa med en film. Jag får nog även ta och renbädda sängen, Jacob lekte fontän innan ;) skulle bara byta kissblöja lite snabbt men så kissade han lite grann precis som jag lyckades rädda så först fick jag ju tvätta av honom och innan jag hade fått på han den nya blöjan kom där en riklig strålen som träffade oss allihop samt hela sängen. Anders försökte skydda sig med en blöja men höll den på fel håll så strålen riktades mot mig ;P Men allt gott kommer från Jacob - motto i vår familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar